7 strategii pentru a nu te mai ingrasa de sarbatori

Ti-ai promis ca in 2018 vei fi mai echilibrata. Pentru ca te-ai hotarat ca in cursul noului an sa-ti recastigi silueta. Si, odata cu ea… energia, usurinta in miscare, increderea in tine si controlul asupra propriului corp.

Stii ce trebuie sa faci pentru a slabi… Cunosti cel putin o dieta care da rezultate. Si totusi, de data aceasta vrei sa procedezi diferit!

Nu mai ai energia necesara sa tii o dieta drastica, la finalul careia sa-ti atingi obiectivul dar cu pretul unei perioade lungi de restrictii alimentare. De altfel, stii ca este mai usor sa slabesti decat sa-ti mentii greutatea.

Secretul este sa descoperi un nou stil alimentar, potrivit gusturilor tale si adaptat programului tau astfel incat sa-l poti mentine pe termen lung pentru a nu te mai ingrasa niciodata. Desigur, acest lucru presupune identificarea si renuntarea la acele deprinderi nesanatoase care au dus la cresterea in greutate. Totodata implica  mai multa organizare, prioritizare, cumpatare si perseverenta.

Daca te identifici in acest tipar, stii ca nu te poti amagi cu gandul ca vei incepe dupa sarbatori

Nu este rezonabil sa-ti propui sa slabesti in aceasta perioada. Dar iti poti propune sa nu te ingrasi! Cu alte cuvinte, sa mananci doar atat cat are nevoie organismul tau! Si nu-i deloc usor!

Asociem perioada sarbatorilor de iarna cu zilele libere, relaxante, petrecute alaturi de familie si prieteni. Si cu preparatele culinare specifice pe care le reintalnim, an de an, inca din perioada copilariei.  Sunt la tot pasul si avem tendinta de a deveni mai permisive ca de obicei. De ce se intampla acest lucru?

In acest articol am incercat sa cuprind cele mai frecvente motive pentru care ne ingrasam in aceasta perioada. Vezi cu care dintre ele te identifici pentru a stii ce strategii ti se potrivesc!

  • esti pofticioasa

In cazul in care nu te poti decide intre apetisantele feluri de mancare, cel mai potrivit sfat ar fi sa te rezumi la a consuma cantitati mici din fiecare. Functioneaza mai ales atunci cand esti invitata la mese festive unde se servesc mai multe preparate.

In cazul in care ai o mai mare libertate, incearca sa-ti faci un plan alimentar pe mai multe zile in care sa incluzi mancarurile preferate. Astfel, nu va trebui sa renunti nici la desertul preferat, nici la sarmalute, ci doar sa le consumi in momentul potrivit si sa nu le asociezi cu altceva.

  • nu poti refuza atunci cand ti se ofera mancare

Sunt sanse mari ca in aceasta perioada sa fii incurajata sa gusti macar din sarmalutele pregatite de mama sau din cozonacul preparat de cea mai buna prietena… Si deseori se intampla la scurt timp dupa ce ai mancat. Si nu vei putea gusta doar…

Incearca sa-ti argumentezi refuzul intr-un mod ferm dar bland :). Explica-le ca in acel moment nu poti aprecia preparatul la adevarata lui valoare. Poti sugera sa ti-l puna la pachet pentru a-l putea savura intr-un moment mai potrivit.

  • nu poti rezista tentatiilor care se gasesc la tot pasul

…sertarul cu dulciuri este bine aprovizionat in aceasta perioada, prajiturile te imbie de cum deschizi usa frigiderului si iar ai pregatit mai multa mancare decat era cazul.

Cateva trucuri de organizare iti pot fi de folos in aceste situatii. Inainte de a merge la cumparaturi,  fa o scurta inspectie a frigiderului! Alcatuieste-ti lista de cumparaturi in functie de alimentele ramase si ai grija ca aceasta sa contina preponderent alimente sanatoase.

Dulciurile preambalate primite in dar le poti depozita intr-un loc mai putin accesibil.

Prajiturile ramase le poti ambala in hartie opaca incat sa nu fie vizibile de fiecare data cand deschizi usa frigiderului.

  • te lasi dusa de val atunci cand servesti masa alaturi de cei dragi si ajungi sa consumi cantitati mari de alimente

Ai remarcat ca discutiile din jurul mesei iti capteaza atentia si te fac sa pierzi controlul asupra alimentelor consumate?

Cea mai buna solutie in acest caz ar fi sa incerci sa porti discutiile ulterioare servirii mesei in tovarasia unei cesti de cafea, unui ceai aromat sau a unui pahar de vin savurat pe-ndelete.

  • asociezi alimentele cu anumite trairi pozitive

…momente din copilarie, mese in familie, confort, prosperitate.

Sunt doar cateva dintre asocierile pozitive care pot explica o parte dintre episoadele de mancat emotional din preajma sarbatorilor.

Este recomandat sa-ti analizezi criteriile dupa care alegi anumite alimente si motivele pentru care ajungi sa le consumi in exces.

Mancarea reprezinta o modalitate foarte simpla prin care putem obtine acces la anumite trairi pozitive din trecut.  Dar nu singura! Cu putina creativitate si cu ajutorul unor elemente noncalorice (decor, arome, o carte buna, o discutie captivanta etc.) putem construi momente speciale.

  • incerci sa compensezi anumite lipsuri

…plictiseala, singuratatea sau poate acele momente de la serviciu cand nu reusesti sa te detasezi si sa servesti masa intr-un ambient linistit.

Daca ai identificat cauza, problema este pe jumatate rezolvata!

Iti mai ramane sa gasesti alte solutii pentru a-ti imbunatati starea de spirit care sa nu aiba impact negativ asupra sanatatii tale, precum mancarea in exces.

  • faci mai putina miscare in aceasta perioada

In cazul in care nu te numeri printre impatimitele dupa sporturile de iarna, probabil ca in aceasta perioada faci mai putina miscare ca de obicei. Drumurile catre serviciu sau catre scoala copilului au disparut, abonamentul la sala trebuie reinnoit… Dar pot fi inlocuite cu plimbari in aer liber sau cu diverse activitati care sa-ti faca placere.  Poti opta pentru inot, dans sau exercitii aerobice pe care le poti face in confortul propriei case.

Lasati un comentariu

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.